Tuesday, October 7, 2008

Stale Stand-up Material, Year 2010

* note: I ripped the formatting from this bit in the New Yorker

How're you all doin' tonight!! [raise microphone]

I know you've got troubles... GOD DAMN BANK TROUBLES

Yeah, we know we're supposed to budget our income, right?
Not wasting it all on SHOES and CIGARETTES and PANTS
( cheers )

So we put it "INTO SAVINGS"! [air quoting]
What does that mean? WHAT. DOES. THAT. MEAN?!

Friends, the term "savings" comes from the english word
but shouldn't safe money RELIABLY EXIST.
( laughter )

Haha, but my bank's all "What money? Now?"
Like, he's rustling around behind the counter, looking sad
Saying excuses like "My other friend's still using it."
Haha, WHAT?
( laughter )

Let me see your vault... EMPTY!
EMPTY like my tummy. Twigs for dinner. Shit.
( laughter )

When that vault's empty... people flip out, can you believe it?
They freak! Running to the bank like animals, sobbing
Just like in that movie "It's a Wonderful Life"
..... and it's sequel "the Great Depression".
( polite laughter )

Alright, who here loves politicians & financial institutions?
( boos )

Ha, I'm just joking. It's what I do.

But I do love my country,
and that's why I buy US Treasury bonds [perform Taps on harmonica]
( courageous patriotism )